THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Bánskobystrické instrumentální bratrstvo natočilo v minulém roce po třech letech další materiál, který by se mohl zařadit do zlatého fondu slovenské metalové scény. Progresivní metalová smršť epické, a až do morku kosti proaranžované metalové hudby nenechá nikoho na pochybách, že chalaniska opravdu umí napsat kompozice, které si s přehledem vystačí bez jakéhokoliv vokálu. V metalových vodách sázejí na tradiční progové postupy, experimenty spíše hrají roli dochucovadla celé desky. Přijdou si na své jak milovníci heroických epických kytarových sól, tak přívrženci klávesových partů a uvolněných, pomalu tekoucích ploch dodávajících albu na dramatické pestrosti. Důraz je stejně jako na minulých deskách kladen na silnou melodiku, skladatelskou šíři jednotlivých skladeb, důkladné rozvádění jednotlivých motivů, aranžerskou logiku a muzikantskou obrazotvornost. Na ABSTRACT je stále cítit netradiční metalový přístup, který je ale hluboko zavrtán do kořenů tradičního kovu a nyní mám na mysli i heavy a speed metalové spolky – nicméně zaplaťpánbůh za to, že zde vám žádný kleštěnec trýznit uši nebude.
7 / 10
Nie som si istý, či sme s Ripom počúvali rovnaký materiál, pretože moje pocity z tohto CD sú diametrálne odlišné. ABSTRACT pôsobia na slovenskej metalovej scéne už riadne dlho, no narozdiel od väčšiny kapiel sa vôbec nevyvíjajú, skôr naopak. Ich inštrumentálny technický metal je preplnený obrovským množstvom kudrliniek, zvratov a technických fines, z ktorých ale dýcha absolútna bezduchosť. Akoby pre ABSTACT bola dôležitá len forma a nie obsah. Najhoršie ale je, že skupina má obrovský problém svoju na techniku náročnú produkciu naživo aspoň uspokojivo predviesť. V tej spleti melódií, harmónií, disharmónií, gitarových sól a všemožných vsúviek sa nevyznajú ani oni sami a len málokedy sa im podarí niečo zahrať naozaj dobre a už vôbec nie spolu a v rytme. Samozrejme, že na tejto štúdiovej nahrávke nie je tento problém až taký okatý, no kto chce, nemá problém ho vypozorovať.
-bez slovního hodnocení-
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.